Hema in de verse voeding

Hema gaat steviger inzetten op de verkoop van voeding. De warenhuisketen breidt zijn assortiment uit met nieuwe producten Hema meer in voedingen verlaagt de prijzen van brood, vleeswaren en kaas om klanten te wijzen op de goede prijs-kwaliteit-verhouding van voeding bij Hema.Dat zegt Hema-woordvoerder Judy op het Veld in een gesprek met Distrifood.nl. De warenhuisketen komt vanaf maandag 3 september met de nieuwe strategie in verse voeding. Met eenheidsprijzen voor verse voeding, nieuw assortiment en een vernieuwde presentatie wil Hema een flinke hoeveelheid omzet af te snoepen van de supermarkten.

Eenheidsprijzen

De nieuwe strategie drijft op drie pijlers. Hema voert opnieuw eenheidsprijzen – alle vleeswaren zijn ingedeeld in de drie prijsklassen van € 0,75, € 1,00 en € 1,50 – in. Met een verlaagde prijsstelling denkt Hema de strijd met de supermarkten te kunnen winnen. ‘Onze nieuwe prijsstelling leidt ertoe dat de prijzen in de versgroepen gemiddeld 10 tot 15 procent omlaag gaan. Hiermee zijn we aanmerkelijk goedkoper dan de supermarkten.

Nieuw assortiment

Behalve lagere prijzen en een nieuwe wijze van presenteren komt Hema ook met nieuw assortiment. ‘De categorie verse sappen is flink uitgebreid met smoothies, yoghurtdrinks en ander vers sap. Ook binnen banket, brood en ijs stromen de nodige nieuwe producten in. Hiermee denken we de foodomzet in onze warenhuizen flink te kunnen verhogen’, stelt Op het Veld, die geen cijfers wil prijsgeven over de omzetdoelen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten