Belgische Horecaklant wil gezond

De gemiddelde Belgisch horecaklant wil gezonde voeding, die bovendien gemakkelijk en eenvoudig te verorberen is. Ook hechten de Belgen meer en Belg wil gezondmeer belang aan authenticiteit en tegelijk vernieuwende producten. Dat blijkt uit een trendsonderzoek van Guidea, het kenniscentrum voor toerisme en horeca. De enquête peilde naar de perceptie van 960 zaakvoerders van Vlaamse horecazaken omtrent het verbruik van voeding en dranken de afgelopen drie jaar.

Dat de gezondheidstrend zich nu ook doorzet bij restaurant- en cafébezoekers vertaalt zich in enkele opmerkelijke stijgingen naar de vraag van bepaalde producten. Zo belanden light frisdranken, water en vruchtensappen vaker op het bestelboekje. Cola light bijvoorbeeld zou zijn traditionele tegenhanger stilaan inhalen, zegt Jan De Haes, gedelegeerd bestuurder van Guidea. Ook tapa’s, visgerechten en bereidingen met olijfolie zitten in een opwaartse beweging. Opvallend: vooral scampi’s scoren goed. Het buitenshuis eten in het algemeen blijkt overigens toe te nemen. Voorts toont het onderzoek aan dat de Vlaming zijn klassiekers nog steeds apprecieert. Traditionele gerechten als stoverij en vol-au-vent houden moeiteloos stand

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten