5 gezonde dieet voedingsmiddelen

Hoe snel je de pondjes verliest en hoe lang ze eraf blijven is voor een groot deel afhankelijk van wat je eet. Er zijn een aantal voedingsmiddelen die je daarbij kunnen helpen. Ze bevatten een grote hoeveelheid gezonde voedingsstoffen voor hun calorieen.

1. Volkoren brood

Tegenwoordig zijn de dieeten waarin koolhydraten worden afgezworen populair (Atkins etc), toch is het niet verstandig compleet te stoppen met koolhydraten. In plaats van te stoppen met koolhydraten is beter deze te reduceren tot een gezond niveau, dit is ongeveer 50 a 60 % van de dagelijkse calorie hoeveelheid. Volkoren brood bevat 3 keer meer vitamines en aminozuren geeft je lichaam iets om aan te werken. 

2. Vis

Vis heeft een laag vetgehalte, bevat veel proteïne en is rijk aan omega 3 verzadigde vetzuren. Omega-3 vetzuren worden door je lichaam gebruikt bij het opbouwen van cellen. Het is belangrijk om 2 a 3 keer per week vis te eten, dit als vervanging van vlees, niet al toevoeging.

3. Spinazie 

Rauwe spinazie bevat 13 calorieën en 2 gram koolhydraten per portie. Elke portie bevat folium zuur, mangaan, bètacaroteen, proteïne, luteïne magnesium, vitamine C en vitamine K

4. Olijf olie

 Ons lichaam heeft een kleine hoeveelheid vet nodig om vitamines te kunnen opnemen en gebruiken. Olijf olie is een mono-onverzadigd vet en is de primaire bron van vet in het Mediterrane dieet is. Het bevat anti-oxydaten, bètacaroteen en vitamine E

 5. Rode Grapefruit

 Een halve grapefruit bevat slecht 40 calorieën en veel 45 mg vitamine C, lycopene, pectine, bètacaroteen en calcium. Daarnaast is het ook nog eens heel lekker. Geen suiker toevoegen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten