Ik Kies Bewust succesvol

Dieet Nieuws: In de twee jaar dat het gezondheidslogo Ik Kies Bewust bestaat is het aantal deelnemers gestegen van 38 tot circa 110. Het aantal producten Ik Kies Bewustdat het logo mag voeren is van 350 tot 2700 toegenomen. Er zijn door fabrikanten tonnen suikers en zout bespaard. Voedingsproducenten mogen het logo voor een product gebruiken als zij voldoen aan eisen voor de hoeveelheid suiker, zout, verzadigd vet en voedingsvezels.
 
 Unilever meldde de Stichting Ik kies bewust dat het concern inmiddels 100 ton minder zout gebruikt bij de productie van Cup–a–soup. Het Blue Band Goede start–brood bevat 32% minder zout dan in het verleden. Friesland Foods bespaart op het drankje Dubbelfriss per jaar zo’n 150.000 kilo suiker. Bij de productie van een magere fruityoghurt wordt jaarlijks 109 ton suiker bespaard.
 
 Fabrikanten melden zelf hun producten aan bij de stichting. Die test vervolgens de hoeveelheid toegevoegde suiker, verzadigd vet, transvet en zout. Daarnaast wordt gekeken of er voldoende goede voedingsstoffen zoals vezels in het product aanwezig zijn. Niet alleen de grote producenten melden hun producten aan, ook cateraars en bedrijfskantines kunnen voor het logo in aanmerking komen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten