Ik Kies Bewust aangepast

De wetenschappelijke commissie van Stichting Ik Kies Bewust heeft de criteriaIk kies bewust voor toepassing van het Ik Kies Bewust-logo geëvalueerd en bijgesteld. Bij de nieuwe criteria is sprake van een uitbreiding van het aantal productcategorieën dat voor het logo in aanmerking komt. Zo zal het logo vanaf heden ook gebruikt worden voor verse producten, zoals groente en fruit, vlees en brood. Daarnaast zijn de criteria om in aanmerking te komen voor het logo op sommige punten aangescherpt. Hierbij is ook rekening gehouden met de nieuwe richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad.

Eind mei 2006 is het Ik Kies Bewust-logo in Nederland geïntroduceerd en sindsdien heeft het een grote vlucht genomen. Een breed scala van bedrijven heeft zich inmiddels achter het logo geschaard; naast een toenemend aantal fabrikanten doen bijna alle supermarktketens mee evenals veel foodservice organisaties. Er zijn nu ruim 350 producten op de markt die voorzien zijn van het logo. Een groot aantal nieuwe producten, waaronder bijna 200 eigen merkproducten van de deelnemende supermarkten, is inmiddels goedgekeurd en zal op korte termijn zijn weg naar de markt vinden. De verwachting is dat dit jaar rond de 1000 producten met het Ik Kies Bewust-logo op de markt zullen zijn en daarmee de consument een ruime keuze bieden om voor producten met een gezondere samenstelling te kiezen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten