Gezonde keuze blijkt lastig

Het maken van de gezonde keuze blijkt voor een kwart van de Nederlanders een lastige opgave.

Dieet Nieuws Onderzoeksbureau GfK heeft voor Ik Kies Bewust een onderzoek gedaan onder 1000 mensen. Hieruit komt naar voren dat de keuze voor smaak en kwaliteit vaak de voorkeur krijgt boven de gezonde keuze. 52% geeft aan af en toe tot vaak een product met logo te vervangen door een minder gezonde variant. Toch vindt 39% dat het logo helpt bij het maken van de gezonde keuze.

Tijdens het onderzoek is ook gevraagd naar de bekendheid van het Ik Kies Bewust logo, bijna iedereen (96%) herkent het logo. Ondanks de herkenbaarheid van het logo zijn er nog steeds mensen (18%) die niet weten waar het logo voorstaat. 52% weet dat het logo staat voor “een gezonder product”.

Van alle ondervraagden vindt 57% van zichzelf dat ze overgewicht tot zwaar overgewicht hebben. Hiervan is 10% niet van plan iets te doen aan het eetpatroon.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten