Fast Food onderdeel dagelijks dieet

Dieet Nieuws: De British Heart Foundation (BHF) heeft onderzoek gedaan onder Britse kinderen. Twee derde van de ondervraagde Britse kinderen ziet fast food niet alsMega Hamburger bedreiging voor de gezondheid. De gezondheidsorganisatie wil daarom een compleet verbod op de reclame voor ongezonde voeding, die het beeld over normale voeding zou veranderen“Fast food maakt deel uit van het dagelijkse dieet van onze kinderen. Zij lopen het risico op hartklachten en brengen hun gezondheid op lange termijn schade toe”, zegt doctor Mike Knapton, preventiedirecteur van de BHF. Groot-Brittannië heeft de strengste marketingwetgeving van Europa. Reclames van voedsel met een hoog vet-, suiker- en zoutgehalte zijn verboden rondom programma’s bedoeld voor kinderen onder de zestien.

De BHF wil nog een stapje verdergaan. Alle reclame van junk food op televisie mogen pas na negen uur ’s avonds worden getoond. Ook wil de organisatie de aanwezigheid van voedingsmiddelenfabrikanten op internet terugbrengen en zouden er geen boodschappen gericht op kinderen op verpakkingsmateriaal mogen staan.

In Nederland kondigden grote fabrikanten aan in 2009 te stoppen met het maken van reclame gericht op kinderen. Dit betekent geen reclame voor ongezonde producten op tv, radio, internet en print voor kinderen tot twaalf jaar.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten