Kinderreclame stopt

De voedingsindustrie gaat geen reclame meer maken die gericht is op kinderen onder zeven jaar. Het verbod geldt voor alle media op alle tijdstippen.Reclame voor kinderen stopt

Voor het eerst is de industrie bereid tot beperkende maatregelen voor kinderen. Het gaat om een ban op reclame voor voeding, die is gericht op jonge kinderen. Brancheorganisatie FNLI stuurt een voorstel hiertoe binnen twee maanden naar de stichting Reclame Code. Hiermee wil de industrie een bijdrage leveren aan het terugdringen van overgewicht bij kinderen.

De voedingsindustrie staat al jaren onder druk van onder andere overheid en de Consumentenbond om haar voedingsreclame die gericht is op kinderen, te beperken. Het gaat vooral om reclame in kinderbladen en rond de tv-programma’s van de kinderzenders Jetix en Nickelodeon. Van de jongeren tot en met achttien heeft 15 procent overgewicht, ruim 400.000 kinderen. Dat aantal groeit jaarlijks met 6 procent.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten