Maaltijdvervangers minder populair

Dieet Nieuws: Een groeiende aandacht voor gezondheid doen vermoeden dat de markt voor dieetproducten booming business is. Maar nietsMaaltijdvervangers minder populair is minder waar. De verkopen van maaltijdvervangers in het reguliere verkoopkanaal zijn in zes jaar tijd meer dan gehalveerd. Consumenten willen ‘gewoon’ afvallen en niet via speciale producten. De verkopen van maaltijdvervangers in het reguliere verkoopkanaal zijn gedaald van bijna 32 miljoen euro in 2002 tot ruim 14 miljoen euro in 2007, een daling met ruim 55%. De daling in verkochte producteenheden is zelfs nog groter: 65%. In het reguliere kanaal wordt dus minder dan 0,1% van onze totale uitgaven aan voedings- en genotmiddelen besteed.

‘Doe maar gewoon’ als succesformule
Het lijkt erop dat consumenten wel op hun gewicht willen letten, maar dan onder normale condities en niet als aparte levensstijl. Producten die van afslanken iets bijzonders maken, zijn momenteel gedoemd tot mislukken. Wat past in het gangbare voedselconsumptiepatroon en wat gelijkwaardig is aan etenswaren die we gewend zijn te nuttigen, heeft daarentegen wèl kansen om meer massaal geadopteerd te worden door consumenten.

bron: VMT,

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten