Interesse dieetproducten daalt

Gezonde voeding en het volgen van een dieet als Sonja Bakker zijn veel Dieetproducten minder in trekpopulairder dan maaltijdvervangers, shapes en repen. De markt voor dit soort producten is de afgelopen jaren met 20% geslonken. “Mensen zijn de afgelopen jaren te vaak geconfronteerd met middelen die alleen een tijdelijk effect hebben” aldus Ewout Overeem van Pharma-Nord. “Dieetproducten die alleen laxeren of vocht af drijven worden niet langer geaccepteerd”

Bij drogisterijketen Etos wordt de verschuiving in de markt ook duidelijk. De shakes en repen worden vervangen door beautyfoods zoals ontgiftingsproducten, anticellulitisdrankjes en schoonheidsthee.

DSM heeft Fabuless, dat als werkend ingrediënt in de drinkyoghurt Optimel Control van Campina uiterst syccesvol is. Optimel Control past dan ook in de drie megatrends van gezondheid, gemak en smaak.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten